Skip to main content

Οι εθελοντές

Τα διαδικτυακά μαθήματα δεν αρκεί να δημιουργούνται και απλώς να «παρκάρονται» στην πλατφόρμα που τα φιλοξενεί. Και να είναι ελεύθερα προσβάσιμα για αυτομελέτη από όποιον το επιθυμεί. Τα διαδικτυακά μαθήματα αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους στο χρονικό διάστημα που προσφέρονται «επίσημα», με το φόρουμ ανοιχτό, οπότε δημιουργείται εκείνο το ιδιαίτερο κλίμα συλλογικής μάθησης που κάνει τη διαφορά. Όμως η παρακολούθηση του φόρουμ, οι παρεμβάσεις του διδάσκοντα ή των βοηθών του και η τακτική επικοινωνία με τους φοιτητές είναι πράγματα που επίσης έχουν κόστος, αν πρόκειται να γίνουν σωστά και με τις ίδιες αξιώσεις ποιότητας όπως και η δημιουργία του μαθήματος καθ’ εαυτό.

Κρίνοντας από τον τρόπο που δούλεψε το mathesis μέχρι τώρα —όπου οι εθελοντές βοηθοί διδασκαλίας και οι εθελοντικές ομάδες απομαγνητοφώνησης ήταν "εκ των ων ουκ άνευ" για τη λειτουργία των μαθημάτων— θεωρούμε ότι το στοιχείο του εθελοντισμού θα είναι οργανικό στοιχείο της ταυτότητας του Mathesis στο προβλεπτό μέλλον.

Η αποδοχή του εθελοντικού έργου των άλλων προϋποθέτει βεβαίως —για να είναι ηθικά άμεμπτη— ότι το στοιχείο του εθελοντισμού είναι εξίσου ισχυρό και από την πλευρά του αποδέκτη. Αυτό μας υποχρεώνει να αναφέρουμε και εδώ ότι ο διευθυντής του Mathesis ανήκει επίσης στην κατηγορία του εθελοντή και μάλιστα πλήρους —και αποκλειστικής— απασχόλησης.