Οι εθελοντέςΤα διαδικτυακά μαθήματα δεν αρκεί να δημιουργούνται και απλώς να «παρκάρονται» στην πλατφόρμα που τα φιλοξενεί. Και να είναι ελεύθερα προσβάσιμα για αυτομελέτη από όποιον το επιθυμεί. Τα διαδικτυακά μαθήματα αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους στο χρονικό διάστημα που προσφέρονται «επίσημα», με το φόρουμ ανοιχτό, οπότε δημιουργείται εκείνο το ιδιαίτερο κλίμα συλλογικής μάθησης που κάνει τη διαφορά. Όμως η παρακολούθηση του φόρουμ, οι παρεμβάσεις του διδάσκοντα ή των βοηθών του και η τακτική επικοινωνία με τους φοιτητές είναι πράγματα που επίσης έχουν κόστος, αν πρόκειται να γίνουν σωστά και με τις ίδιες αξιώσεις ποιότητας όπως και η δημιουργία του μαθήματος καθ’ εαυτό. Κρίνοντας από τον τρόπο που δούλεψε το mathesis μέχρι τώρα —όπου οι εθελοντές βοηθοί διδασκαλίας και οι εθελοντικές ομάδες απομαγνητοφώνησης ήταν "εκ των ων ουκ άνευ" για τη λειτουργία των μαθημάτων— θεωρούμε ότι το στοιχείο του εθελοντισμού θα είναι οργανικό στοιχείο της ταυτότητας του Mathesis στο προβλεπτό μέλλον. Η αποδοχή του εθελοντικού έργου των άλλων προϋποθέτει βεβαίως —για να είναι ηθικά άμεμπτη— ότι το στοιχείο του εθελοντισμού είναι εξίσου ισχυρό και από την πλευρά του αποδέκτη. Αυτό μας υποχρεώνει να αναφέρουμε και εδώ ότι ο διευθυντής του Mathesis ανήκει επίσης στην κατηγορία του εθελοντή και μάλιστα πλήρους —και αποκλειστικής— απασχόλησης. Παρακάτω μπορείτε να γνωρίσετε ορισμένους από τους τακτικούς εθελοντές μας Φώτω Καλογεροπούλου (fkalogeropoulou)Μαμά, εργοθεραπεύτρια, διευθύνει έναν δημόσιο ψυχιατρικό ξενώνα, αθεράπευτα ιδεολόγος (δηλαδή χαμένη στον κόσμο της), ερασιτέχνης ζωγράφος, δεινή βιβλιοφάγος, φανατική του Μathesis, προσπαθεί να ομορφύνει τον κόσμο γύρω της (τα αποτελέσματα τούτου διερευνώνται). Κατερίνα Κομμά (diman02)Είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ως προπτυχιακή φοιτήτρια παρακολούθησε επιτυχώς το μεγαλύτερο μέρος του μεταπτυχιακού προγράμματος της ίδιας Σχολής. Θεωρεί τον εαυτό της... «ευνοημένο» που υπήρξε μαθήτρια του Στέφανου Τραχανά. Θάνος Λαμπρόπουλος (tlampro)Ο Θάνος Λαμπρόπουλος γνωρίστηκε με το Mathesis το 2017 και από τότε πιάστηκε στα όμορφα δίχτυα του, είτε ως μαθητής σε μαθήματα διαφόρων γνωστικών αντικειμένων είτε ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα σχετικά με την Πληροφορική. Ανακάλυψε τον θαυμαστό κόσμο των υπολογιστών κατά τη διάρκεια των σπουδών του ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) και από τότε ασχολείται με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο μαζί τους. Από το 1990 ασχολείται επαγγελματικά κυρίως με τον προγραμματισμό υπολογιστών, σε διάφορα περιβάλλοντα και χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνολογίες και γλώσσες προγραμματισμού. Επίσης, ασχολείται τακτικά και με την άλλη του μεγάλη αγάπη, τα ηλεκτρονικά, κυρίως μέσα από τον προγραμματισμό μικροελεγκτών. Λεμονιά Μανώλα (Lemonia9)
Μαρία Μπενέτου (Rico)Σπούδασε νομικά και μουσική και εργάστηκε ως δικηγόρος και μουσικός (τραγούδι, πλήκτρα, κρουστά). Τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκε με τις απομαγνητοφωνήσεις και δακτυλογραφήσεις στο Ειρηνοδικείο Αθηνών και στην ελεύθερη αγορά. Στον χώρο του Mathesis συμμετέχει από το 2016 –είτε ως διδασκόμενη είτε ως βοηθός διδασκαλίας– στα μαθήματα Φιλοσοφίας, Ιστορίας, Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, Γλωσσολογίας και Φιλολογίας. Έχει συμβάλει στη δημιουργία του αυτοοργανωμένου εγχειρήματος των απομαγνητοφωνήσεων των βιντεοδιαλέξεων, και επιδιώκει να συνεισφέρει στη ανάπτυξη μιας ενεργής κοινότητας διδασκομένων, η οποία θα ανατροφοδοτεί δημιουργικά το όραμα της ελεύθερης πρόσβασης στη γνώση που υλοποιείται από το Mathesis. Κώστας Νικολάου (gus614)Ο Κώστας Νικολάου είναι Σμήναρχος (ε.α) της Πολεμικής Αεροπορίας, απόφοιτος της Σχολής Ικάρων με ειδικότητα Ελεγκτού Αεράμυνας και πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε. με εξειδίκευση στους βιομηχανικούς αυτοματισμούς. Ως ε.ε. Αξιωματικός υπηρέτησε σε αρκετές Μονάδες RADAR καθώς και στο Γενικό Επιτελείο της Πολεμικής Αεροπορίας. Από το 2015 που αποστρατεύθηκε κατόπιν αιτήσεώς του, μετά από 29 έτη υπηρεσίας, έχει αφιερώσει τον ελεύθερο πλέον χρόνο του στην παρακολούθηση μαθημάτων Φυσικής και Μαθηματικών που προσφέρονται από το Mathesis ενώ στα περισσότερα εξ αυτών προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες του ως Βοηθός Διδασκαλίας συνδράμοντας την πρωτοπόρα για τα Ελληνικά δεδομένα προσπάθεια ελεύθερης διάδοσης της γνώσης που οραματίστηκε και υλοποίησε ο Στέφανος Τραχανάς. Είναι παντρεμένος και διαμένει μόνιμα στη Χαλκίδα. Αλέκος Παπαδόπουλος (AlekosPap)Το 1990 τελείωσε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την επόμενη χρονιά ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό (M.Sc.) στην Πληροφορική (I.T.) στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, UK. Εργάστηκε στο τμήμα πληροφορικής διαφόρων εταιρειών, κυρίως ως Database Administrator. Από το 2018 έχει ξεκινήσει διδακτορική διατριβή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με αντικείμενο την Ψηφιακή Επεξεργασία Δορυφορικής Εικόνας. Κατερίνα Πασίση (kpasisi)Η Κατερίνα Πασίση είναι εκπαιδευτικός. Έχει σπουδάσει Γερμανική Φιλολογία και Παιδαγωγικά σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Εργάστηκε στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα, καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Έχει ειδικευτεί στη διδασκαλία ελληνικών ως ξένης και από το 2005 ζει στο Λουξεμβούργο όπου εργάζεται ως καθηγήτρια ελληνικών στα ευρωπαϊκά όργανα. Είναι μαθήτρια στο Mathesis από την έναρξή του. Ως εθελόντρια βοηθός συνδράμει το ελάχιστον ως ανταπόδοση του μέγιστου που αυτή ωφελείται από αυτό. Σοφία Ριζοπούλου (sOFIArIZOPOULOU)
Ξενοφών Στρατάκης (virxen75)Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1975. Το 1994 ξεκίνησε να φοιτά στο TEI Hρακλείου, στο Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων της σχολής τεχνολογικών εφαρμογών, από όπου αποφοίτησε το 1998, ενώ το 2008 αποφοίτησε από το Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων της ίδιας σχολής. Από το 2001 εργάζεται ως ιδιωτικός υπάλληλος.
|